Arbejdspladsen er et sted, hvor vi hver dag bruger adskillige timer. Derfor er det vigtigt at føle sig godt tilpas. Det er dog langt fra alle virksomheder, hvor det er velset, at møde op med morgenhår og joggingbukser.

 

Sidder du på kontor eller har du et job, hvor du sælger ting eller ydelser for din arbejdsgiver, er det en uskreven regel, at man er ”pæn” i tøjet, da man både inden og udenfor kontoret fungerer som repræsentant for virksomheden.

 

Vi giver her 3 nemme bud på hvordan du bør fremstå på jobbet, så du automatisk kommer til at udstråle selvsikkerhed og professionalitet.

 

  1. Vær velsoigneret

Selvom man er en mand, bør man pleje sig selv. Besøg jævnligt din frisør og lad hende komme med fif til, hvordan du holder dit eventuelle skæg veltrimmet.  Køb dig selv et lækker hårprodukt, så håret holder og fremstår nyvasket hele dagen.

Check jævnligt om dine negle trænger til at blive klippet, og fjern endelig alle spor fra malerpletter eller hvad du ellers har haft af weekendprojekter.

Sidst men ikke mindst, find dig en god klassisk herreduft – det er og bliver en signatur, som kvinderne husker dig for.

 

  1. Find skjorten frem

Talrige designere har igennem tiden givet deres bud på en arbejdsgarderobe ved kombination af det klassiske, det smarte og det afslappede. Alle er dog enige i at herreskjorten er det vigtigste element.

Skjorten har altid været en måde for mænd at tage sig bedst muligt ud på. Men en skjorte er mere end blot et stykke hvidt stof. I dag fås herreskjorter til forretningsmæssige formål i alle mulige farver, snit og afskygninger og valget af netop en skjorte kan i sidste ende være det, der gør forskellen for dit udseende til det vigtige møde med en ny kunde.

 

Skjorten er nok ikke den mest behagelig beklædningsgenstand – specielt ikke hvis du bruger skjorter til store mænd, men acceptér at det er sådan det er, og er du én af dem der bruger skjorter til mænd i store størrelser. Find et brand der har specialiseret sig i at designe og producere plus size herretøj, da du på den måde lettere finder den rigtige fitting.

 

Om du kombinerer skjorten med en blazer, jeans eller strik – afhænger af hvad ”dress-coden” er på dit job. Vigtigst er dog, at skjorten altid er der og du føler dig godt tilpas.

 

  1. Vis dit kendetegn

Husk at vise din personlige stil igennem arbejdstøjet. Det udtrykker selvsikkerhed og viser, at du tør være dig selv.

Har du et ”kendetegn”, som gør dig glad og godt tilpas, så vis det dagligt. Det kan være de hvide sneakers, det store sportsur, læderarmbåndet eller den tweet’ede sixpence (hat). Måske har du ikke tænkt tanken før, men du har helt sikkert et eller andet, som udtrykker dig og din personlighed og som dine kollegaer kender dig for.

Hold fast i det og velhold dit eget unikke look ved at sætte lidt ”kulør” på arbejdsgarderoben, du vil uden tvivl få følelsen af, at være egen herre i firmaets ”klær”.

Kom også igang med et erp system