Når den gamle bil skal sælges, så er det ikke altid en helt nem opgave. Markedet for brugte biler i Danmark er nemlig fyldt til randen med alle mulige forskellige biler, som folk gerne vil af med. Hvis du vil gøre dig noget håb om at sælge din bil hurtigt, og til en god pris, så skal du altså gøre noget for at skille dig ud fra mængden. Vi deler her tre tips der kan hjælpe dig i forbindelse med salget af din brugte bil.

Tip #1: Gå all-in på at tage gode biller

Du er nødt til at sætte dig i køberens sted, hvis du vil gøre dig nogle forhåbninger om, at sælge din bil. Hvordan ville du selv gribe det an, hvis du var på jagt efter en brugt bil? Det de fleste mennesker gør er, at de klikker sig ind på Facebooks markedsplads, eller Den Blå Avis, og klikker sig ind på, at det er en brugt bil de leder efter. Nu dukker der hundredvis af muligheder op. Tror du at de nøje gennemlæser hver eneste annonce? Nej: det er alt for besværligt. De kigger i stedet på billederne, og ser om der er noget der springer i øjnene. Derfor skal din salgsannonce for alt i verden have de bedste billeder.  Lad være med at tro at et par hurtige billeder med din smartphone, i en eller anden tilfældig vinkel, er ”godt nok”. Du prøver at skille dig ud her: det betyder at dine billeder skal være helt skarpe, og vise bilen fra sin bedste vinkel.

Tip #2: Læg det vigtigste i overskriften

Du kender din bil rigtigt godt, og ved nok alt hvad der er værd at vide om den. Det er det langt fra sikkert, at en potentiel køber gør. Derfor er det ikke nok at sige, at det er en Ford Kuga du sælger: du ved hvad det navn dækker over, men det er det ikke alle der gør. Spørg derfor dig selv hvad det er, der gør at folk kunne finde på at vælge en Kuga over en anden bilmodel. Det burde være ret nemt: du havde nok selv en god grund til at vælge denne bil fra Ford. Nævn disse afgørende detaljer i titlen på dit opslag. Nu får den potentielle køber øje på din annonce på grund af billedet, og kan hurtigt se ud fra overskriften, at bilen passer til deres behov.

Tip #3: Få alle detaljerne med

Nu har du fanget deres opmærksomhed, og gjort dem nysgerrige omkring den bil du har sat til salg. Men de har sandsynligvis stadig nogle spørgsmål og usikkerheder. Du skal prøve at besvare så mange af disse spørgsmål som muligt direkte i teksten på din annonce. Start med de vigtigste ting, og gå så mere og mere ned i detaljerne. Det er aldrig til at vide hvad der er afgørende for den der læser annoncen: så sørg for at få alle detaljerne med. Hvis du har plads til det, så overvej også at inkludere en engelsk beskrivelse af bilen. På den måde har du forberedt din bil til eksport markedet: måske der sidder der en, og kigger på brugte biler i Danmark, som han eller hun ønsker at sende til udlandet.