Hvad skal en helt normal taske til dagligt brug egentligt kunne? Nogle tasker er utrolig moderigtige, andre er knap så moderigtige, men utroligt praktiske og andre tasker danser balancegang på linen – et af disse mærker er North Face rygsække. Det gamle outdoorbrand er vokset fra i 60’erne kun at sælge klatreudstyr og til at i moderne tid at være en af verdens mest ikoniske livstilsbrands; noget man som forbruger må tage hatten af for.
Noget af det der har været med til at gøre at North Face rygsække i dag er et sikkert valg er at de startede i den praktiske ende – og ikke omvendt. Med meget positiv feedback på deres vandretasker, der jo ikke er til hverdagsbrug, har det været utroligt ligetil for The North Face at kombinere deres allerede implementerede tasketeknologier (ventilation, hoftebælte, smart-fordeling og utrolig pasform) samt det gode ry og implementere det i hverdagstaskerne.
Med både design og komfort i fokus er her 3 gode bud på, hvorfor en praktisk hverdagstaske er vejen frem.
- Når vi dag for dag slæber rundt på vores tasker, er det ikke altid med komfort i baghovedet – men det bør det være. Vi ser i stigende grad at folk oplever problemer med ryggen i erhvervslivet grundet dårlige stole eller sjove arbejdspositioner, der er ingen grund til at forværre det med en taske der ikke tager forbehold for måden din ryg og skuldre er sat sammen på.
- Kvadratisk, praktisk, god; Kigger vi på anvendelsesmuligheder indenfor de praktiske hverdagstasker er det nemt at se at hvert rum er lavet med formål – en lomme til computeren, et rum til lader og andre kabler og plads øverst til din madpakke hvis du desværre ikke er en af de heldige der har madordning på arbejdet. Det er ikke bare for at gøre det at North Face rygsækkeeks. har det – det har alt med vægtfordelingen i tasken at gøre.
I tasker med kun ét stort rum, vil småting og andet falde til bunden og skabe større vægtsamling i bunden af tasken – ikke noget nogen elitevandreren er ude efter og det bør hverdagsvandrere heller ikke.
- Design og kvalitetsmaterialer har altid gået hånd i hånd, men i moderne tid er der kommet mere fokus på, at det også skal være praktisk; Vi ser det alle steder i modeverdenen – brands som førhen kun har fokuseret på mode, er nu interesseret i praktiske anvendelsesmuligheder også – derfor har outdoorbrands også nemt ved at hoppe over i modeverdenen.